Leveringsvoorwaarden
Levering vindt plaats op het bezorgadres van de klant. Bij Polhus bieden we altijd gratis verzending aan voor bestellingen boven de € 299. Normaal gesproken kan de levering direct vanuit ons magazijn worden gedaan. Levering is gepland binnen 10 werkdagen indien het product op voorraad is. We behouden ons het recht voor om elke vergoeding aan de klant met betrekking tot vertragingen van de levering af te wijzen. Indien het product niet op voorraad is, geldt de op de productpagina vermelde levertijd. Als u precies wilt weten wanneer het product op voorraad is, kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Bij levering op eilanden zonder vaste wegverbinding en Zeeuws Vlaanderen komen er verzendkosten bij . Na het plaatsen van de bestelling wordt u op de hoogte gebracht van de extra kosten. Als u de kosten wilt weten voordat u bestelt, kunt u contact opnemen met de klantenservice, dan zullen we onderzoeken hoeveel de verzendkosten zullen bedragen.
Als klant is het uw verantwoordelijkheid dat de verbindingsroute naar uw bezorgadres toegankelijk is voor zwaar verkeer. Door de bestelling te bevestigen, garandeert u als klant dat de vereiste toestemming is verkregen en dat de weg qua berijdbaarheid en draagvermogen het transport toelaat dat de levering met zich meebrengt. Producten geleverd als Smart Package kunnen niet worden gelost op ongelijke wegen, zoals onverharde wegen of boswegen.
Onze vrachtwagens rijden zo dicht mogelijk bij uw afleveradres en lossen uw bestelling, wij dragen uw bestelling niet naar binnen. In het algemeen omvat het lossen bij aflevering de verplaatsing van de goederen van het transportvoertuig naar een plaats die binnen het bereik van het transportvoertuig ligt. Voor bestellingen met zogenaamde Smart Package-levering wordt het lossen gedaan met behulp van pallettrekkers. Als u informatie wilt ontvangen over de bezorging van uw bestelling, kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Polhus werkt samen met bekende transportbedrijven die snelle leveringen door het hele land garanderen.
Smart package: Sommige van onze producten zijn zogenaamde Smart packages en kunnen geleverd worden per vrachtwagen met laadklep, de chauffeur lost de goederen zelf bij u aan huis. Het lossen gebeurt met pallettrekkers.
Levering met heftruck: We kunnen niet leveren op zachte ondergronden, zoals gras, waar het zware voertuig vast kan komen te zitten. De chauffeur beoordeelt waar het veilig is om de goederen te lossen.
Sommige van onze accessoires worden geleverd door externe leveranciers. Polhus kan niet garanderen dat de levering van huisjes en accessoires op hetzelfde tijdstip en dezelfde dag zal plaatsvinden. U wordt over de levering geïnformeerd door onze externe leverancier.
Retour
Bij een retour van de klant aan ons is de klant verantwoordelijk voor schade die tijdens het transport kan ontstaan.
Bij overeenkomsten op afstand: Als u spijt heeft van de aankoop, moet u zelf de retourzending betalen.
Niet aangenomen goederen
Indien u niet aanwezig bent bij het lossen van uw bestelling of de weg niet berijdbaar is, worden de kosten die ontstaan voor het zogenaamde tolrijden in rekening gebracht. Dit zijn kosten die door Polhus worden gemaakt in verband met de bezorging en retournering van uw bestelling. Houd er rekening mee dat deze kosten omvangrijk kunnen zijn (tot € 500). Mocht u willen dat wij het product nogmaals verzenden, behouden wij ons het recht voor om de werkelijke kosten hiervoor in rekening te brengen, ook als de eerste levering gratis was. Hieronder volgt een opsomming van de situaties waarin levering niet mogelijk zou zijn:
U heeft het verkeerde bezorgadres opgegeven
Het adres bestaat niet
Het adres kan niet op een veilige manier worden bereikt
De vrachtwagen of heftruck kan door de staat van de weg het bezorgadres niet bereiken
Garantie
Polhus AB is verantwoordelijk voor eventuele fouten of schade die worden/wordt ontdekt tijdens het uitpakken van de producten. Beschadigde onderdelen worden kosteloos vervangen door nieuwe.
Voordat u uw levering heeft bevestigd, dient u te controleren of er zichtbare gebreken of beschadigingen zijn. Als die er zijn, moet u foto's maken vanuit verschillende hoeken en ons hiervan op de hoogte stellen. Als klant blijft u schadevrij, dat wil zeggen dat u geen contact hoeft op te nemen met het transportbedrijf, dit doet Polhus.